Lees hier hoe je effectief kunt adverteren.
Onze Google markteers ondersteunen u hierin.
Google ADS wat vroeger Google Adwords heten is een platform waarop je kunt adverteren. Je kunt op basis van 1 of meerdere zoekwoorden campagnes instellen.
Afhankelijk van jouw branche en doelgroep zul je dus eerst een zoekwoordenonderzoek moeten doen.
Dit doe je om de juiste zoekwoorden te vinden en niet in de verkeerde richting te gaan adverteren.
Het doel is om meer bezoekers of meer klanten naar uw website of webshop te genereren.
Het is belangrijk om dus goed na te gaan denken of te laten onderzoeken wie jouw ideale klanten kunnen zijn.
Pas dan kun je effectief adverteren en zal het in goede resultaten resulteren.
Wanneer je inlogt bij Google ADS kun je meteen een campagne starten.
Daarna kun je stap voor stap je eerste campagne in gaan stellen.
Google zal dingen vragen zoals om welke site het gaat en welke zoekwoorden je wilt gebruiken. Maar ook in welke doelgroep je wilt adverteren en wat jouw doel is.
Vervolgens kun je instellen hoe je jouw advertentie eruit wil laten zien.
Zo kun je niet alleen zoekwoorden toevoegen maar ook zoekwoorden thema’s.
Ook kun je in de buurt van jouw onderneming adverteren met bijvoorbeeld een grens van 50 km. Dit is dan weer vooral handig voor bedrijven die lokaal willen werken.
Bijvoorbeeld een plaatselijke slager die alleen in de omliggende dorpen wil adverteren omdat hij niet online maar offline verkoopt.
Laat dit wel altijd door een SEO marketeer doen want die weten af te wegen welke kosten je kwijt kunt zijn.
Maar ook wat er ooit eerst moet gebeuren om te zorgen dat je zo min mogelijk per klik bijvoorbeeld betaald.
ROAS advertenties:
Hierbij zet je in op bestaande klanten. Je wilt dat zij vaker en het liefst altijd naar jouw terugkomen.
ROAS staat voor Return On A Sale wat letterlijk betekend dat de klant na de koop gemotiveerd word om terug te komen.
Dit kan met een nieuwsbrief zijn maar ook gepersonaliseerde advertenties die op een website te zien zijn die Google ADS gebruikt.
CPC advertenties:
Hierbij word een bepaald budget ingesteld voor de campagne die niet overschreden kan worden.
Je betaald per klik op de advertentie en kunt dus maar een bepaald aantal (potentiële) klanten bereiken.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden er zijn natuurlijk nog tal van opties meer.
Winstgevende advertenties:
Het doel van jouw campagne is hierbij om zoveel mogelijk verkopen te behalen.
Hier heb je een breed scala aan adverteermogelijkheden afhankelijk van het budget.
Bij een klein budget worden er Long Tail Zoekwoorden ingezet om de kosten te beperken.
Een groot budget is gericht op meerdere paginas en meerdere zoekwoorden.
Google Shopping:
Je kunt een feed genereren van jouw webshop en dat deze in Google Shopping word geplaatst.
Dit is alleen aan te raden wanneer jij ook echte de goedkoopste of bekendste partij bent.
De resultaten van je advertenties zijn zichtbaar en meetbaar.
Je weet dus hoeveel mensen er naar je site komen en hoeveel mensen er daadwerkelijk bestellen.
Door het analyseren van de gegevens weet je na enige tijd waar de winst valt te halen.
Zo kun je campagnes die niet lopen gaan verbeteren of verwijderen
Je hebt de mogelijkheid om te adverteren op specifieke dagen en tijden.
Zo voorkom je wanneer je bijvoorbeeld een discotheek bent dat je doordeweeks geld verliest.
Zowel internationaal als lokaal adverteren.
Bijvoorbeeld de lokale groenteboer heeft niks te zoeken in steden die 25km of verder liggen daar zit weer een andere groenteboer.
Daarmee bespaar je aanzienlijk op je budget en gooi je minder geld weg.